Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Η Airbus σχεδιάζει το «οικολογικό» Concorde



Ταχύτητα που αγγίζει τέσσερις φορές την ταχύτητα του ήχου, φιλικές προς το περιβάλλον ηλεκτρικές μηχανές, κατάστρωμα με θέα, αυτά είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν στη διεθνή έκθεση στο γαλλικό Le Bourget οι κατασκευάστριες εταιρείες αεροσκαφών για τα μοντέλα του μέλλοντος. Η Airbus κατάφερε να κάνει την έκπληξη: Παρουσίασε τα σχέδια για ένα «οικολογικό» υπερηχητικό αεροπλάνο.

«Και το όνομα αυτού: ZEHST (Zero Emission High Supersonic Transport - Μηδενικής Εκπομπής Υψηλής Υπερηχητικής Μεταφοράς)». Αυτό είναι το όνομα του μεγάλου «ονείρου» της Airbus. Ένα υπερηχητικό επιβατικό τζετ που θα μεταφέρει έως και 100 επιβάτες, το οποίο θα πετάει σε 32 χλμ ύψος με ταχύτητα μεγαλύτερη από 4.200 χλμ. ανά ώρα. Το φιλόδοξο σχέδιο δεν θα καλύψει τα κοινά, που δημιουργήθηκαν μετά το τέλος των Concorde. Η Airbus φιλοδοξεί με έναν συνδυασμό τριών διαφορετικών κινητήρων να πετύχει ένα «πράσινο» και φιλικό προς το περιβάλλον αεροσκάφος.

Μετά από παραγγελία των Γάλλων και των Ιαπώνων, οι μηχανικοί της EADS - της μητρικής εταιρείας της Airbus - εργάζονται από το 2006 πάνω σε αυτό το σχέδιο. «Όλα τα τεχνικά προβλήματα έχουν λύση», δηλώνει ο διευθυντής της EADS Λουί Γκαλουά. Ωστόσο, δεν κάνει καμία νύξη για τα δύσκολα οικονομικά προβλήματα του εγχειρήματος.

Η EADS έδωσε μία εικόνα για το μέλλον της αεροναυτιλίας, κάτι που θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα από τα μέσα του αιώνα που διανύουμε. Σε αυτό το όραμα για το μέλλον ανήκουν το αεροσκάφος με το κατάστρωμα που θα δίνει άπλετη θέα στον ουρανό, το αεροσκάφος μικρών αποστάσεων VoltAir, το οποίο θα κινείται επίσης με ηλεκτρική ενέργεια, που θα παράγεται από μπαταρίες.

Σε 2,5 ώρες στo Τόκιο

Το υπερηχητικό αεροσκάφος ZEHST θα έχει ως βασικό στόχο τους επιχειρηματίες, που θα μπορούν να «πετάγονται» για λίγο το πρωί για τη σύσκεψη στη Νέα Υόρκη και να επιστρέφουν το βράδυ σπίτι τους. Μία πτήση από το Παρίσι για το Τόκιο που σήμερα διαρκεί 12,5 με το ZEHST θα αρκούν μόλις 2,5 ώρες για να φτάσει κάποιος στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας. Ένας κινητήρας turbojet, που θα καίει βιοκαύσιμα, θα ανεβάζει το αεροπλάνο έως τα 5 χλμ. ύψος. Στη συνέχεια ένα σύστημα πυραύλων θα συνεχίσει για λίγα λεπτά την προώθηση και θα ανεβάζει το αεροσκάφος σε υψηλότερα στρώματα της ατμόσφαιρας. Εν τω μεταξύ, οι επιβάτες δεν θα νιώθουν τίποτα απ' όλη αυτή τη διαδικασία.

Η Airbus θα χρησιμοποιήσει ειδικές αεριωθούμενες μηχανές που εφαρμόζονται μόνο σε πυραύλους. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιεί την ταχύτητα τω ρευμάτων του αέρα και γι' αυτό λειτουργεί μόνο σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Στην προσγείωση το ZEHST θα «γλιστράει» σαν ένα ανεμοπλάνο σε κατώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας και στη συνέχεια θα τίθονται σε λειτουργία οι μηχανές τούρμπο.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Spiegel

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούνται οι φίλοι που καταθέτουν τις απόψεις τους να χρησιμοποιούν ψευδώνυμο για να διευκολύνεται ο διάλογος. Μηνύματα τα οποία προσβάλλουν τον συγγραφέα του άρθρου, υβριστικά μηνύματα ή μηνύματα εκτός θέματος θα διαγράφονται. Προτιμήστε την ελληνική γλώσσα αντί για greeklish.