Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

Οι γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας στρέφονται στα social media για να οδηγήσουν





Με ένα θέμα ταμπού βρίσκεται αντιμέτωπη εδώ και ένα μήνα η Σαουδική Αραβία, καθώς οι γυναίκες της χώρας διεκδικούν δυναμικά το δικαίωμά τους να οδηγούν μόνες τους και ελεύθερα.


Η Σαουδική Αραβία είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που απαγορεύει στις γυναίκες να οδηγούν. Ωστόσο, ένα βίντεο προκάλεσε ισχυρούς τριγμούς στην καθεστηκυία τάξη των κληρικών και των ανδρών. Η 28χρονη Σολάφα ανέβασε στο Διαδίκτυο ένα βίντεο που τη δείχνει να επιβαίνει σε ένα αυτοκίνητο και να οδηγεί μαζί με έναν φίλο της. Κάτι που για τον υπόλοιπο κόσμο θα ήταν μία βαρετή αλήθεια, για τη Σαουδική Αραβία είναι μία επανάσταση.

Στις 17 Ιουνίου «ανέβηκαν» σε διάφορες ιστοσελίδες δεκάδες βίντεο αντίστοιχα με αυτό της Σολάφα. Όλα τα βίντεο δείχνουν γυναίκες να κάθονται πίσω από το τιμόνι παραβιάζοντας το θρησκευτικό διάταγμα που έχουν επιβάλλει οι μουσουλμάνοι κληρικοί.

Ήταν μία διαμαρτυρία διαφορετικού τύπου, που δεν έχει καμία σχέση με τις μαζικές διαδηλώσεις που είδαμε στις γειτονικές χώρας μέσα στη χρονιά. Πρόκειται για μία εκστρατεία μόλις 50 γυναικών. Το κοινό στοιχείο όμως η χρήση των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Μέσω του Twitter και του Facebook το κίνημα the «Women2Drive»(γυναίκες για την οδήγηση) έδωσε φωνή στις γυναίκες. Ακόμη και μέλη της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας, υποστήριξαν ανοιχτά το σκοπό τους όπως και η υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Χίλαρι Κλίντον.

Η Σολάφα και οι φίλες της συμμετείχαν στην καμπάνια για να αποδείξουν κάτι πολύ απλό: «Ο φωτογράφος πρέπει να βρίσκεται σε διαφορετικά μέρη ανά πάσα στιγμή» δηλώνει Σολάφα: «Πρέπει να πληρώνω κάθε μήνα 50 δολάρια για να έχω οδηγό, όταν θα μπορούσα να το κάνω μόνη μου». Η Σολάφα μπορεί να έχει την οικονομική δυνατότητα για το παραπάνω κόστος, ωστόσο είναι σημαντικό βάρος για οικογένειες με χαμηλότερα εισοδήματα.

Τα likes σε Twitter, Facebook και Youtube έδωσε τη δυνατότητα στις γυναίκες να προκαλέσουν το καθεστώς πιο εύκολα.

Σε μία πρόσφατη έρευνα από το τη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης στο Ντουμπάι μελετήθηκε ο ρόλος των Social Media στην Αραβική Άνοιξη και διαπιστώθηκε πως οι γυναίκες αποτελούσαν το 32% έως 33,5% των χρηστών του Facebook το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Μία μικρή αύξηση αν αναλογιστεί κανείς ότι το 61% των χρηστών του Facebook παγκοσμίως είναι γυναίκες.

Ωστόσο, τα προβλήματα στην καθημερινότητα είναι πιο έντονα για τις γυναίκες στη Σαουδική Αραβία. Οι μισοί απόφοιτοι από τα πανεπιστήμια της χώρας είναι γυναίκες.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας όμως, μόνο το 17% του εργατικού δυναμικού της Σαουδικής Αραβίας είναι γυναίκες. Συγκριτικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα το ποσοστό αυτό φτάνει το 42% και το 50% στο Κατάρ..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούνται οι φίλοι που καταθέτουν τις απόψεις τους να χρησιμοποιούν ψευδώνυμο για να διευκολύνεται ο διάλογος. Μηνύματα τα οποία προσβάλλουν τον συγγραφέα του άρθρου, υβριστικά μηνύματα ή μηνύματα εκτός θέματος θα διαγράφονται. Προτιμήστε την ελληνική γλώσσα αντί για greeklish.